Adviseurs en coaches… ze vormen een bloeiende branche. Maar zijn al die adviseurs ook altijd even nuttig?
Sommigen adviseurs zullen ongetwijfeld hun geld dubbel en dwars waard zijn. Anderen adviseren hun klanten miljoenenstrops aan. En weer anderen… tsja, daar valt eigenlijk maar moeilijk van te zeggen hoeveel verschil ze nu eigenlijk maken.
In mijn carrière in de financiële dienstverlening, in de medezeggenschap en in de lokale politiek heb ik tientallen adviseurs, coaches, interim-managers en consultants aan het werk gezien. Al deze mensen laat ik graag in hun waarde – sommige van mijn beste vrienden zijn consultants. Toch bekijk ik dankzij mijn ervaring iedere adviseur met een gezond wantrouwen.
Ondertussen ben ik in mijn business echter óók voor een groot deel adviseur. Maar bij Klokwerk-design blijft het advies een serviceproduct: een gratis dienst naast het bouwen van je website en de hulp die je bij mij inhuurt bij je webcontent. Wat voor advies kan je verwachten?
Om te beginnen adviseer ik je tijdens en naar aanleiding van het offerteproces over de website en de online communicatie. Ik help je scherp te krijgen wat je nu eigenlijk precies nodig hebt. Wie wil je bereiken? Wat wil je deze mensen vertellen? Wat verwacht je dat mensen met die informatie doen? Je zal zien dat als we deze vragen uitdiepen, je vanzelf op nieuwe ideeën komt.
Daarbij ben ik erop gericht je zo te adviseren dat je met relatief lage investeringen zo snel mogelijk resultaten boekt. We doen dit daarbij zo, dat we nog alle opties open houden. Naast het voordeel van de lage kosten heb je zodoende het voordeel dat de flexibiliteit bewaard blijft. Er kan dus goed ingespeeld worden op veranderingen en voortschrijdend inzicht. Bovendien blijft het project beheersbaar.
Tijdens het bouwen van de website gaat dit proces gewoon door. Maar ook na het opleveren van je site hoor ik graag hoe het klanten vergaat en ben ik altijd in voor vrijblijvend sparren over de business. Dit omdat ik mij ook echt betrokken voel als ik iemand een website heb geleverd.
Tenslotte hoort het bij mijn filosofie dat je voor advies eigenlijk nooit zou moeten hoeven betalen. Wat telt, is het resultaat.
(Klinkt goed? Neem contact op, en ik kijk wat ik voor je kan betekenen.)